Relacje

Nadchodząca jesień to czas, kiedy nasze samopoczucie pozostawia czasem wiele do życzenia. Krótsze i chłodniejsze dni, mniej słońca mogą powodować gorszy nastrój i spadek formy. Warto więc w ciągu dnia wprowadzić kilka zasad, które pomogą utrzymać pozytywne nastawienie.

Aby mieć siły i energię na codzienne sprawy warto przyjąć wcześniej odpowiednią, długofalową strategię. Można to przyrównać do przebiegnięcia maratonu. Nie wystarczą same chęci i decyzja: „za miesiąc przebiegnę maraton”, tak samo jak nie wystarczy powiedzieć sobie: „będę pozytywnie podchodził do swoich codziennych działań”. Takie założenie jest bardzo ważne, od niego dobrze jest zacząć, ale potem warto zrobić porządny „trening”.

Kluczowy początek dnia

Jakie działania warto wprowadzić jako codzienne rytuały, aby pozytywnie nastawić się wraz z początkiem dnia? W jaki sposób najlepiej naładować baterie?

  • Śniadanie-energetyczny kop! Nie zapominajmy o najważniejszym posłku w ciagu dnia, zadbajmy o zbliansowaną dietę
  • Poranny ruch - może warto dziś przyjechać do pracy na rowerze? Wstać wcześniej i wyjść z psem na dłuższy spacer? Odprowadzić dzieci na piechotę do przedszkola?
  • Dobra muzyka nastraja pozytywnie na cały dzień!

Warto postawić na cele!

Dobra organizacja to podstawa! Dzięki niej łatwiej realizować codzienne zadania. Warto uświadomić sobie najważniejsze cele te długo- i krótkoterminowe, zarówno te związane bezpośrednio z pracą, jak i te dotyczące życia osobistego. Kiedy jesteśmy świadomi celów, łatwiej zobaczyć sens naszych działań, a co za tym idzie rodzi się wyraźnie większa motywacja do ich realizacji.

Nawyki, które przyciągają pozytywne nastawienie

Nie jest łatwo zapomnieć o zawodowych sprawach, wychodząc z pracy. Skoro myśli mimowolnie wracają do zawodowych obowiązków, warto, by niosło to za sobą coś jeszcze. Zamiast automatycznych, obciążających myśli: „Co muszę zrobić jutro?”, lepiej „przełączyć” się na inny tryb i wypróbować poniższe pomysły:

  • Często wypowiadane „muszę” , dobrze jest zamienić na „postanowiłem”, „zdecydowałem”, „zrobię”. W ten sposób można osiagnąć pozycję pana swojego losu, a nie bezwolnego wykonawcy
  • Warto nauczyć się odpoczywać. Przez tydzień lub dwa codziennie można spróbować odpoczywać w inny sposób i zrobić własny ranking czynności, które najlepiej relaksują
  • Przeznacz więcej czasu dla rodziny i spotykaj się z pozytywnymi ludzmi - od pogodnych życzliwych osób można “zarazić” się optymistycznym nastawieniem
  • Aby nie dać się codziennej rutynie warto wprowadzać w swoim życiu małe nowości np. wybrać inną trasę do pracy

Pozytywne nastawienie warto pielęgnować każdego dnia, w drobnych, codziennych sytuacjach. Dzięki temu łatwiej jest doceniać to, co dzieje się wokół nas, odczuwać większą radość i satysfakcję z życia.

* Powyższa porada jest sugestią i nie zastępuje wizyty u specjalisty. W przypadku problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.